Lax med wasabitäcke

När jag jobbade i Uppsala så bodde jag hos Ewa. Hon gjorde en gång lax med wasabi, hot och gott! Har aldrig vågat testa (har inte hittat wasabi heller) men hittade nu ett recept med mängder. Ewa hade dock Philadelpiaost istället för creme fraische
 
4 portioner
  • 500 g  laxfilé
  • 1 tsk  salt
  • 2 dl  crème fraiche
  • 2 msk  wasabipasta

Till serveringen:

  • 2   avokado
  • 250 g  cocktailtomater
  • 100 g  ärtskott
 Gör så här
  • Ugn: 225º
  • 25 minuter

Lägg laxen i en ugnsform och strö över salt.

Blanda crème fraiche med wasabi och bred över fisken.

Stek laxen mitt i ugnen till en innertemperatur på 50°, 12–15 min.

Till serveringen

Servera med ris, avokadohalva, cocktailtomater och ärtskott, eller en vanlig sallad

Källa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0