När morfar handlar kläder...

Hittade denna på Kreta...

Andra bilder

Midsommardagen

Vi hade bestämt att vi skulle göra något denna dag, tidigt innan det blev för varmt.
Morgonpromenad, sen åkte vi till Bergs slussar, köpte glass där eftersom Bosses hade stängt. På vägen hem åkte vi till Biltema och köpte en pool...
Söndagsmorgonen åkte vi efter 9 någongång, skönt i bilen...

Midsommar i Linköping

Ännu en midsommar i Linköping, tror vi varit där alla år sedan dom flyttade till radhuset i Tallboda.
Vi jobbade på torsdagen före midsommar, åkte direkt efter jobbet, så var framme strax efter 22. Stannade på rastplatsen i Sala och åt.
Midsommarafton gjorde vi inte så mycket, det började bli så varmt. Morgonpromenad, tunnbrödsnittar till lunch, jordgubbstårta till fika och sen grillat till middag. Det viktiga var ju att få vara med Livia...

Lördag

Åkte med lite grejer till Jenny.  Det var soligt och varmt, ca 24. När vi kom hem på em var det 15 grader...

Helg

Det blev matsas på lunchen med arbetskamrater,  räkmacka till middag. Sen hörde Gunilla av sig, så hon och Tony kom över på kvällskvisten. Det blev sent, så Jerry sov till åtta

Juntaavslutning

Vi fick till en sista träff innan sommaren, och då gick vi till Våffelbruket bredvid Karlslund. Vi hade tur med vädret, runt 20 och inget regn. Kerstin, stackaren, hittade en glass hon kunde äta.

Baba ganoush

Blev ju bjuden på mat hos Bashir,  och då serverades bl a baba ganousch. Hittade ett recept på koket.se.

Aw

Sommaravsluting hos Bashir, även mät var inbjudna då dom hjälpt till med poolen ;)
Riktiga kebab, babaganoush, hummus, och jordgubbar och glass. Musikquiz efter maten, det gick inte så bra för mig och Bashir...

Nytt

Köpte sofföverdrag från Shein. Tidigare hade jag några fleecefiltar som jag la på dynorna.

Bilder

Sista dan/hemresan

Bussen gick från hotellet halv nio på kvällen, så vi lämnade rummet vid 12, solade vid poolen, duscha kunde vi göra under reception, åt mat på restaurangen på hotellet.
Det gick fort att checka in på flygplatsen, men det visade sig att planet var försenat.
Blev någon timme sen, gick bra att åka till Benstockens parkering.
I bilen, vid 4, hörde vi om kaoset på Arlanda,  dom stängde av vägen utanför terminal 5.
Hemma strax efter 6, sov någon timme innan jag hämtade Jerry hos Johan.

Drink på rummet

Efter middagen gick vi till hotellet, det var då när solen gick ner, och på förmiddagen som man kunde sitta på altanen, annars var det för hett.

Restauranger

Åt frukost på The olive tree. Middagar åt vi på många olika ställen.

Blommor

Mycket bougainvillea och sndra blommor som blommar, även denna magnolia? Denna fanns utanför vårt rum på hotellet

Havet

Havet ligger nedanför hotellet, har hittills inte solat där eftersom det är bättre solstolar vid poolen.

Frukost på restaurangen

Restaurangen The Olive Tree finns på hotellet, där äter vi frukost.

Morgonpromenader

Little fun train

Bokade tur med det lilla tåget. Blev en tur med ölprovning, och stopp vid en kyrkogård för tyskar som stupade på kreta i 2a världskriget. Finns flera olika turer (och flera företag som hade tåg) detta företag hade tåghållplatser på flera ställen i platanias.  Fläktade skönt, dagen innan var det mi st 35 grader...

Hotellet

Hotellet heter Rania, ligger bredvid ett hotell som vi bott på två gånger tidigare, nu är det dock ombyggt och har bytt namn.

Fredagen

Hade ett möte på morgonen, sen åkte jag hem och jobbade lite medans jag väntade på L-å. Vi kom nog i väg lite före 11. Det gick fort på Benstockens parkering (första gången där). Vi blev avlämnade på terminal 4 (dom bygger om utanför 5:an...) När vi kom in gick det fort att lämna väskorna, obemannad bagage drop. Sen fick vi ställa oss i kö till säkerhetskontrollen... det tog nog ca 65 minuter...
Sen kunde vi börja njuta... planet skulle gå 17.20, var nog lite försenat men flög ikapp.
Transferbussen visade 24 grader, vid 23tiden...