Lax

Hittade ett tips/recept på Hälsobloggen på Hippson som jag lånar:

Lax med halloumi och avokado

En perfekt stekt och kryddad laxfilé, avokadoröra och halloumiost blev tillsammans en väldigt god lunch igår.

-Laxfilén kryddade jag med örtsalt, vitpeppar, "Seafood & Fish" från Santa Maria (kryddmix som innehåller saffran, citron, fänkål, peppar och dill) och sedan hällde jag på lite citronjuice och strök på laxen. Stekte i smör 4 minuter på varje sida.

 -Mosade en avokado och hällde på en klick gräddfil, lite svartpeppar och örtsalt. Finhackade 1/2 rödlök och rörde ner.

 -Halloumiosten skivade jag tre skivor och stekte i rapsolja några minuter på varje sida.

 Totalt tog det 10 minuter att laga. Helt okej för en sådan smakrik och framförallt bra lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0