Motivation

För ca nio månader sen började jag på Itrim. Det kändes som att det var dags att satsa på mig själv lite, nu när vi hade sålt Sessan, Jenny hade börjat på Realgymnasiet i Gävle och planerade att flytta dit.
 
Började med att äta måltidsersättningar de första tolv veckorna, och gick ner rejält då. Började träna i cirkelgymmet några gånger per vecka.
Efter ett tag började jag gå på pass: Sh´bam och Core var nog dom första passen, började även med Kettlebell. Har testat andra pass men inte hittat något som jag fastnat för, förutom Tabata som dock endast finns på sommaren. Men nu efter höstlovet ska det komma nytt schema, och även lite nya pass så det ska bli kul.
 
Tänk vad man kan ändra sig! Numera brukar jag gå långpromenad över Gärdet och Höglunda minst tre luncher per vecka. Vill gärna gå långpromenad med Lakko på helgmornarna.
Har fyra pass som jag går på varje vecka, och det känns inte bra om man måste avboka något.
Maten är ok, hoppar gärna över pasta, ris och potatis, men kan äta det om det behövs (som tex älgstek med sås - vad vore det utan potatis!). Äter mer grönt, brukar se till att alltid ha en vitkålssallad färdig hemma. Kan fika på kalas, men älskar ju tårta så det blir det och ev något mer.
 
Ju fler pass jag går på, och får till vardagsmotionen, desto lättare är det att äta riktigt, och inte fuska, med godis eller så
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0