Ska inte åka tåg...

Jenny har ju lov, även han som har lägenheten i Gävle som vi skulle titta på, så idag var enda dagen som passade. Jenny kom ner till stan, och så tog vi tåget 14.50. Det första dom sa var att vi skulle kliva av tåget i Kilafors och byta till det som kom från Gävle. Det tåget var det tydligen fel på, så det var väldigt sent till Kilafors. Vi blev nog tjugo minuter sen från Kilafors, sen smög vi iväg... I Holmsveden blev vi ytterligare tio minuter sen...
Hade räknat med att komma till Gävle tio i fyra, att det skulle ta ca en kvart att gå, och ha ca en timme innan vi måste gå till tåget hem som går 17.20.
16.35 ca var vi vid lägenheten, tittade runt lite, mätte lite och tog något kort. Kollade på tvättstugan innan vi måste springa till tåget ca 16.55.
Jenny hann in och handla något att äta på tåget innan vi gick till perrongen, där det visade sig att det var det trasiga tåget som vi skulle åka hem med... Avgång ca 17.50...
Strax efter 18 kom dom och kollade biljetterna, min biljett räckte till 17.52, men det var ju ordinarie avgångstid som gällde, samma för Jenny med skolkort som bara gäller till kl 18.  (Så det blev en billig resa för mig, det enda positiva med resan, förutom lägenheten då)
Efter att fått vänta på tågmöten, så var vi i Bollnäs 19.10 ca. Frida, som var med på tåget, skulle följa med Johan till Höghammarhallen, vilket även Jenny gjorde.
Väl hemma kastade jag mig i soffan, kan ju säga att efter dagens löpning från och till tåget tänker jag inte ta så mång mer steg idag. Har fortfarande ont i höfterna efter löpbandet igår...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0