Presenter mm

Fick bl a "Close up-filter" (typ macro) av barnen i julklapp, testade att fota lite med det, men det är inte så lätt. Dels är det väldigt mörkt och grått ute, så måste ha belysning på inne, dels måste man lära sig.
Någon annan skrev så här:

"Efter några om och men fick jag hem ett close-up filter +10, jag var så ivrig att jag hade kunnat äta upp paketet, nästan. Jag skruvade på den lilla ringen på mitt objektiv och tog mig en rundtur i huset för att hitta något att fota, till en början blev jag frustrerad, för bilderna blev inte alls så bra som jag tänkt mig. Jag tror att många andra, precis som jag tror och förväntar sig att close-up filtret ska fungera som ett förstoringsglas (vilket det egentligen gör), men för att bilderna ska bli skarpa, och föratt kameran ska få rätt fokus så måste man gå väldigt nära det man vill fota. Står du för långt ifrånblir bilderna suddiga, om det blir några bilder alls – kameran kan ”vägra” ta en bild då den inte hittar något att fokusera på".

Olika inställningar på kameran, plus ändring av vitbalansen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0