Kycklinggryta

Hittade ett recept hos Elfstrands som jag tänkte testa någon gång!
 
Thaiinspirerad kycklinggryta
• Kycklingfile
• Kokosmjölk
• Creme fraiche
• Sweet chili-sås
• Thai red curry-krydda
• Salt
• Vitlök/vitlökskrydda
• Cashewnötter
• Grönsaker - jag brukar ha paprika, zucchini, sockerärtor och vill gärna ha vattenkastanjer också men våran affär brukar inte ha det inne.

Rensa kycklingfiléerna och dela de i ganska små bitar, kanske 2x2cm ungefär. Stek kycklingen i stekpanna och krydda med lite Thai-krydda. När kycklingen fått lite stekyta lägger jag över den i en gryta och häller sedan på kokosmjölken och Creme fraichen, och låter detta koka upp. Om man vill kan man steka de hackade grönsakerna lite också men jag brukar lägga i dom i grytan när kycklingen kokat lite för att behålla sin krispighet. Efter det så kryddar man grytan med Thai red curry-krydda, salt, vitlökskrydda och sweet chili-sås efter smak och tycke. Häll i cashewnötterna och låt grytan koka i några minuter. Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0