Slambilar suger!

Igår när vi skulle till ridskolan skulle sadelprovningen börja vid fem, men vi tänkte vara där ca kvart över fyra för att rida ordentligt, då det inte är så lätt att rida ute nu.

Jenny hade varit till Gävle, så när tåget kom till Bollnäs slutade jag med och vi var väl i Herte ca halv fyra. Då stod det en slambil på vägen mellan oss och stallet hos Kjell, så Jenny blev lite orolig att vi inte skulle hinna iväg - det är lugnt sa L-Å.

Jenny bytte om och gick till stallet, jag bytte också om, gjorde lite mackor att ta med till ridskolan då middagen skulle bli sen. Kvart i fyra stod slambilen fortfarande kvar, så L-Å tog vägen över åkern till transporten, kopplade på den och åkte till stallet, slambilen var fortfarande kvar...

För att få veta något gick jag och pratade med föraren, han hade kört sönder något så en till bil var på väg med något att laga med. Jag förklarade att vi var på väg till ridskolan och ville åka snart - jaha ungefär...
Ok då kändes det som att vi snart skulle kunna åka så Sessan lastades - och då kommer en till slambil inbackandes på vägen!

Eftersom ingen annan i familjen tydligen kan prata gick jag och mer eller mindre skällde ut de två förarna till bilarna - jaha ska du åka NU?...

Ca kvart över fyra åkte vi...
Men det gick bra ändå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0